vineri, 15 decembrie 2023

O dupa amiaza la Verona


Fiind o localitate de tranzit către Milano sau Torino, Verona reprezinta un punct turistic accesibil atunci cand strabati cu mașina fascinanta Italie. Sincer sa fiu n-am avut așteptări prea mari de la Verona care pentru mine reprezenta mai mult locul magic în care Shakespeare și-a plasat minunată poveste de dragoste care a impresionat zeci de generatii. Spre surprinderea mea am găsit un oraș cu o istorie cuceritoare în care monumentele istorice moștenite din epoca romană sau medievală se împletesc într-un decor plăcut și incitant.

Deoarece am avut un timp limitat pentru a vizita orașul am poposit în zona centrala chiar langa amfiteatru unde am găsit numeroase restaurante cu specific italienesc de o calitate apreciabilă, doar ocuparea unei mese a necesitat eforturi și atenție pentru că zona era foarte aglomerata de turisti, desi era o zi obișnuită a saptamanii.

Arena din Verona amplasată foarte aproape de râul Adige este un amfiteatru roman foarte bine conservat în zona Piazza Bra, deși zona a fost zguduită de-a lungul vremii de cateva cutremure importante.Acum în loc de lupte cu gladiatori se desfășoare spectacole chiar dacă dimensiunea antică este redusă acum la jumătate din capacitate.Evident ca una din primele spectacole montate aici a fost Aida de Giuseppe Verdi, dar arena a fost si gazda spectacolelor formației Pink Floyd!Ce păcat ca am ajuns cu treizeci de ani intarziere!

Am plecat apoi într-un tur pietonal prin centrul istoric al Veronei admirand celebrul Palazzo della Gran Guardia construit în jurul anului 1600 că un fel de simbol al perioadei medievale în contrast cu arena de spectacole din perioada romană.Azi palatul renovat este folosit mai mult ca sală de evenimente, conferințe și se organizează diverse expoziții.

Am trecut apoi prin Porta Nuova în căutarea celebrului balcon al Julietei aflat ne departe pe Via Cappello pentru ca doream sa vizitam principalul punct de atracție al orașului, fiind simbolul turistic cel mai celebru chiar dacă povestea lui Romeo și Julieta poate că, este una fictiva izvorata din mintea celebrului dramaturg Shakespeare.Casa se poate vizita chiar dacă noi am ajuns la ceas de seara, dar simbolul balconului este mai apăsătoare decât celebra casa devenita un fel de simbol al Veronei.Dragostea umană este întotdeauna mai caldă și mai impresionantă decât zidurile reci ale amfiteatrului roman clădit în urma cu 2000 de ani.

Se inserează, trecem pe langa Podul Castelvecchio(Ponte Scaligero) un pod fortificat peste raul Adige care a fost la vremea construirii sale primul pod cu arc de cerc cu deschidere de 48,7 metri, o alta dovada a ingeniozitatii constructorilor italieni, o mostenire impresionanta care face deliciul turistilor actuali.

Întunericul coboară către oraș, luminile se aprind, ne minunam de îmbinarea plăcută a vechilor construcții cu cele mai noi, toate sunt frumos puse în evidenta de lumini discrete și plăcute, iar noi trebuie sa ne indreptam catre locul de cazare aflat la marginea orașului.Noapte buna Verona!Poate ca vreodată vom reveni pentru un timp mai îndelungat pentru a ne bucura de atmosfera istorică a Veronei.

















 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog