marți, 14 iunie 2022

Vacanţă la Cannes între lux şi normalitate


          Poate una dintre cele mai frumoase vacanţe petrecute în afara ţării a însemnat perioada petrecută la Cannes într-un décor superb, civilizat, modern beneficiind de facilităţile minunate ale staţiunii, dar şi de o plajă superbă cu un nisip fin cum nu am mai întâlnit pe alte plaje europene.La sosirea noastră la Cannes după parcurgerea a 1800 de kilometrii am fost uşor dezamăgiţi de cazare. Supărare a fost pricinuită de neincluderea în preţ a serviciilor de curăţenia a camerelor vilei şi poziţia de un kilometru distanţă faţă de plajaCand am aflat preţurile la hotelurile de pe plajă am înţeles că am făcut o alegere foarte bună în raport calitate-pret-confort, mai ales că urmam să petrecem 3 săptămâni pe Coasta de Azur. Am beneficiat de un balcon foarte generos pe care am putut servi micul dejun, iar seară am putut sta pe terasa să degustăm oferta bogată de vinuri provensale, aflate la mare căutare pe Riviera franceză.

          Pentru foarte mulţi turişti Cannes este echivalent cu luxul sau fiţele etalate în perioada festivalurilor de film dar dincolo de toate aceste aspecte Cannes ne oferă o viaţă normală cu un uşor iz de naţionalism francez provensal.La Cannes te simţi că un om normal aflat în vacanţă, asta pentru că bogăţia nu se etalează, dar se simte când priveşti în jur şi vezi autoturismele de lux parcate în fata hotelurilor aflate în apropierea plajei sau puzderia de yahturi ce sunt alineata de o parte sau cealanta a plajei. Există zona de plajă privată foarte scumpă, însă plajă publică este absolut minunată cu un nisip curat şi foarte fin singurul impediment este că trebuie să stai pe un cearceaf. Accesul pe şezlong este numai la plajă privată unde te poţi bucura încă de la primele ore ale dimineţii de o şampanie rece. Marea este foarte curată şi limpede, fără elemente plutitoare, iar când intri în apă poţi să-ţi vezi degetele de la picioare. Aspectul apei cristalin şi azuriu cu valuri line este un spectacol în sine, de care nu-ţi mai poţi desprinde privirea. Plajă publică este populată atât de turişti cât şi de localnici care vin echipaţi cu scaune de tip pescar pentru a adulmeca briza mării.Pe plajă nu există nici un fel de botique, nu tte deranjează nici un vânzător, nu se mănâncă, nu sunt mucuri de ţigară în nisip... Dacă totuşi te loveşte foamea şi nu ai intrat pe plajă privată la un restaurant, pe faleză vei găsi nişte tonete cu sandwichiuri, îngheţată, suc sau bere. Plaja este superbă, cred că este una din cele mai curate şi întreţinute plaje publice din lume, iar când intri în apa mării de azuriu strălucitor, picioarele se afunda în nisipul fin şi delicat al mării. Soarele mângâie nisipul fân pe toată durata zi; lei, iar plaja nu este umbrita niciodată deoarece nu există clădiri în aproprierea plajei.

          Pe bulevardul Croisette pe o lungime de de 3 kilometri am descoperit una dintre cele mai frumoase şi renumite promenade din lume, seara de seară cât am stat am efectuat câte o plimbare admirând ţinutele elegante de vacanţă, dar am simţit şi briza blândă a Mediteranei amestecată cu tonuri de parfum provensal. Pe Croisette nu se simte doar briză, se simte elegantă, iar persoanele care trec pe lângă tine emana aburi de parfum de calitate, simţurile olfactive sunt duse la extrem într-un mod foarte plăcut. Paralel cu bulevardul Croisette, foarte aproape de de Palais des Festivals descoperim zona de shoping cu toate brandurile de top internaţionale prezente, dar pe lângă ele se mai poate cumpăra la preţuri mai accesibile pentru oamenii de rând.

          Dacă la Berlin sau Karlovy Vary am avut şansa să le vizitez chiar în perioada festivalurilor de film, la Cannes fiind luna iulie, am avut şansa de a participa la cel mai grandios spectacol internaţional de efecte pirotehnice pe care l-am savurat din plin pe faleză mediteraneană. Spectacolul de artificii a fost superb, cerul Cannes-ului s-a luminat, cred că timp de o oră, cu tot felul de efecte viu colorate într-o explozie de lumini colorate într-un puzzle de efecte. Nu ştiu cât de încântaţi au fost pescăruşii care vizitează plajă însorită a oraşului zi de zi. Când eşti în vacanţă la Cannes trebuie să te înarmezi cu răbdare, seara mesele restaurantelor sunt foarte aglomerate, greu găseşti loc dacă nu faci o rezervare din timp. Dacă doreşti să te răcoreşti cu o îngheţată de calitate italiană ai de aşteptat cateza zeci de minute, dar merită efortul!

            Şi dacă tot am ajuns lângă Palais des Festivals, merită să explorăm aleile din jurul locului unde are loc festivalul de film, aici vom descoperi amprentele a celor mai admiraţi actori imprimate pe porţiunile de trotuar din jurul palatului. Mi-am adus cu plăcere aminte de Angelina Jolie, Sharon Stone sau Jean Paul Belmondo, dar privirea atentă şi pasul lent va duce şi la alte descoperiri din lumea filmului. Pentru iubitorii de istorie eeste necesar o ascensiune la Musee de Castre aflat în partea superioară a oraşului unde vă veţi bucura de o privesliste fabuloasă. Hotelurile luxoase Martinez, Hilton, Carlton sau Majestic de la bulevard sunr mărginite de o parte şi cealanta a plajei de o multitudinea de yahturi. Plajele se desfăşurată într-un arc de cerc cu rază mare, în mijloc fiind amplasate plajele private mărginite de plajele publice în fata yahturilor. Ce amestec de bogăţie şi normalitate pentru acest fost sat de pescari!














 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog