vineri, 26 ianuarie 2024

Ravello, punct de observare a Marii Tireniene

 

Ravello a fost obiectivul turistic cel mai greu de atins de pe Coasta Amalfitana, poziționat la o înălțime de 350 m fata de nivelul Marii Tireniene poate fi vizitat fie folosind autobuzul care pleacă din Amalfi, fie cu o excursie la pas cu plecare din Minori.Noi am ales a doua varianta pentru ca doream sa admiram peisajele superbe care se deschideau de la înălțimea muntelui către mare și să sorbim parfumul minunat al plantațiilor de lămâi.A fost un efort considerabil pentru ca am urcat trepte echivalente unui bloc cu 100 de etaje și ora plecării a fost în jurul amiezi, iar soarele arzător ne-a creat un disconfort în plus.Prin popasuri mai dese și prin hidratare continua de-a lungul traseului am reușit sa ajungem la Ravello cu tricourile ude de transpiratie, dar cu o satisfactie imensa.

Am admirat mai ales tenacitatea constructorilor italieni care au zidit calea de urcare pietruită către Ravello, dar și vilele ce sunt insirate pe coasta muntelui de la Minori către Ravello unde acești tenaci italieni populează zona de sute de ani, poate chiar din perioada Imperiului Roman.Chiar dacă poteca pietruită în trepte către Ravello este flancata de ziduri, probabil pentru a te adaposti de soarele arzător, efortul pentru a te aproviziona cu alimente este remarcabil.Noroc cu magarii care cara spre varful dealului alimentele pentru traiul zilnic.Interesant este ca rețeaua de apa este prezentă și este un lucru important pentru traiul de zi cu zi pe zona costiera.

Chiar daca la jumătate drumului de urcare am regretat alegerea făcută, dar ne-am încurajat reciproc mai ales cu grupurile care coborau deja.La coborare am admirat cu o satisfacție deosebită locurile vizitate și chiar am găsit o cale mai lină către Minori care ne-a oferit un spectacol inedit pentru niște fotografii pentru Instagram sau pentru amintiri personale.

Drumul de urcare nu a fost lipsit de peripelii pentru ca pe drumul îngust ne-am întâlnit cu măgarii care coborau spre Minori, probabil după ce au aprovizionat vilele localnicilor.A trebuit sa ne ferim în ușile caselor care stau agățate de coasta muntelui, odată chiar am pășit într-o vilă în care gazdă a râs si și-a văzut de treaba chiar dacă noi am încălcat proprietatea.

Șopârlele care mișunau pe jos în viteza ne-au creat un disconfort permanent, dar au fost inofensive, cautau zonele mai umbroase din crăpăturile zidurilor de piatră.Totul a fost în regula la finalul urcării spre Ravello și ne-am putut bucura de o priveliste senzațională..A fost un experiment fericit, dar cu un efort considerabil.In Ravello ne așteptau o înghețată de calitate, berea rece, limonada, limoncello și o masă copioasă care ne-a atenuat eforturile și ne-a dat energie pentru a admira minunea montana a Coastei Amalfitane.

Platoul montan pe care s-a construit Ravello nu este foarte mare și se poate vizita la pas în cateva ore, punctul central fiind vila Rufolo care are vedere către centrul istoric al orașului Ravello, villa fiind subiectul multor povesti, a fost construită de o familie de negustori în secolul XIII.Cea mai importantă poveste despre vila Rufolo o găsim în Decameronul lui Boccaccio unde există o narațiune despre proprietarul acestei vile: Landolfo Rufolo, este povestea a patra din volumul I.

O alta vila care starneste curiozitatea turistilor este vila în care sa turnat filmul Beat the Devil John Huston în care rolurile principale au fost interpretate de Humphrey Bogart și Gina Lollobrigida, care se afla langa un local de unde se poate servi o inghetata delicioasa.De aici pot fi vizitate cochetele magazine de arta ceramica care sunt fabuloase, dar costurile pentru achiziția lor sunt extrem de piperate

Mai sunt și alte vile de admirat, unele cu piscine către zona costieră de unde poți admira de la înălțimea orașului plajele care sunt la 350 m mai jos la nivelul marii, dar intalnesti si construcții care așteaptă reparații…

Ziua în care am vizitat Ravello fiind o zi de sambata am avut privilegiul de a asista la două ceremonii de căsătorie două biserici diferite din Ravello oferindu-ne un spectacol inedit.A fost prima ceremonie de căsătorie din afara țării la care am participat ca spectator, iar majoritatea turistilor au fost impresionați de evenimentele petrecute.

Ravello mai are reputația unei gazde primitoare pentru artiști, muzicieni, chiar aici are loc un festival internațional de muzica clasică care aduna interpreti de excepție din toate colțurile lumii contribuind astfel la promovarea turistica a zonei.Ravello este un punct de observare perfect al Coastei Amalfitane, este un loc superb și incantator, iar o mare parte din turistii mai sportivi aleg drumul pe treptele pietruite ale dealului.





















 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog