duminică, 23 aprilie 2023

Nisa, un farmec deosebit

 

Orașul Nisa sau Nice cum spun francezii, are o istorie bogată, fiind un important centru comercial și cultural în sudul Franței încă din timpurile romane, dar este un punct central de atracție al turistilor care doresc sa se bucure de soarele strălucitor și clima blanda din regiunea Provence-Alpes-Côte d'Azur.Am stiut de la inceput, de cand am pasit în minunatul oraș Nisa că este unul dintre cele mai ravnite destinatii de vacanta din lume, ca este un oraș cochet. impresionant și că are niște plaje minunate.

Periplul nostru turistic a început chiar din Promenade des Anglais, un bulevard lung de 7 kilometri care se întinde în zona costiera a Marii Mediterane.Am admirat deopotriva plajele amenajate foarte ingrijit si clădirile emblematice înșirate pe lungimea bulevardului. Am văzut chiar monumentul închinat victimelor ucise în timpul teribilului atentat din 2016.In aceata zona turiștii pot să se plimbe pe jos sau cu bicicleta și să admire plajele, parcurile și clădirile istorice, precum și priveliștea impresionantă a mării, însă trebuie menționat ca plajele la Nisa sunt pline de pietricele, nu au nisipul fin pe care l-am intalnit la Cannes.

Nice este un oraș fermecător și plin de viață, cu o cultură diversă și o mulțime de atracții turistice., iar vizita noastra aici a insemnat o experienta memorabilă de aceea voi indica cateva obiective turistice importante: Muzeul de Artă Modernă și Contemporană din Nisa - găzduiește o colecție impresionantă de artă modernă și contemporană, Muzeul Matisse - dedicat operei celebrului artist Henri Matisse, Catedrala Sainte-Réparate- una dintre cele mai importante biserici din Nice, cu o arhitectură impresionantă,Castelul din Nice - o fortăreață din secolul al XV-lea, cu o priveliște panoramică asupra orașului., Piața Massena - o piață centrală în inima orașului, cu magazine, restaurante și o mulțime de activități.,Grădina botanică Phoenix - o grădină frumoasă, cu o varietate de plante și flori,Parcul Promenade du Paillon - un parc frumos, cu terenuri de joacă pentru copii, fântâni și grădini.

Turistul român care ajunge la Nisa trebuie sa admire arhitectura deosebita a hotelului Negresco, iar dacă își poate permite poate sa incerce sa guste din bucatele restaurantului Le Chantecler - un restaurant cu stele Michelin, situat în hotelul Negresco, care oferă preparate gastronomice rafinate și inovative, cu ingrediente locale de cea mai bună calitate.Hotel Negresco de pe Promenada englezilor este construit de românul Henri Alexandre Negresco și a fost unul din puținele hoteluri de lux construite de un om care nu facea parte din clasa nobiliara.

        Dupa ce am admirat deopotriva cladirile istorice si plajele de pe Promenade des Anglais(Promenada englezilor) și am avut norocul sa nu fim spulberati de vreun dement nemulțumit de situația sa, am plecat domol printre clădirile din NIsa catre zona centrala denumita Vieux Nice.Străzile înguste și labirintice, pline de magazine, restaurante și baruri, dar și de clădiri istorice erau tranzitate de sute de turiști, ne-am urmat traseul până la inserare cand am ajuns la Vieux Nice servind și cina la unul din multiplele restaurante întâlnite pe parcursul vizitei pietonale din centrul orasului Nisa.

        Mi-am amintit cu tristețe că și vizita la Berlin s-a desfășurat după un oribil atentat similar cu cel de la Nisa cu o masina care a spulberat pietonii inofensivi si pasnici.Cat de dement trebuie sa fii sa ucizi niște oameni nevinovați.Norocul nostru ca am ajuns mai târziu!La final de zi pe inserate am admirat Vieux Nice și am ajuns la concluzia ca trebuie sa revenim în curând pe o perioada mai indelungata pentru a putea savura farmecul deosebit al orasului Nisa.



















 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog