miercuri, 18 martie 2015

Republica San Marino, istorie și prezent

 
         Dacă ajungi să simți razele calde ale soarelui pe imensele plaje de pe malul Adriaticii la Rimini, trebuie să simți și răcoarea din apropierea staținii urcând către Republica San Marino sau Santarcangelo.Noi am venit hotărâți să vizităm San Marino, și nu am regretat deloc, dar despre Santarcangelo nu a aflat decât cu o zi înainte de plecare.
          San Marino reprezintă un petec de libertate cuibărită pe cele trei vârfuri ale muntelui Titano și în jurul său, desprinsă parcă intenționat din măreața Italie pentru a demonstra vitalitatea și independența specifică oamenilor de la munte.Cu o istorie tumultoasă și complicată popularitatea maximă o atinge ăn anul în1849, când eroul lor Garibaldi împreună cu 1000 de supraviețuitori ai republicii romane se refugiază la San Marino.Regiunea San Marino este înconjuratâ, iar autoritățile locale intervin ca mediatori între republicanii lui Garibaldi și armata austriacă.Acest moment istoric a fost reprezentativ pentru impunerea independenței pe unui stat republică pe o suprafață de 61 kilometri pătrați și o populație de 33.000 de locuitori.
         Drumul către San Marino l-am parcurs cu o cursă regulată turistică din Rimini.Autocarul a urcat până aproape de vârful muntelui valsând elegant pe serpentinele atent marcate ale muntelui Titano.Din parcarea autocarului pe străzi mici și înguste într-o ascensiune permanentă am admirat micuțul oraș-capitală cu ingenioasele construcții ancorate cât mai aproape de vârful muntelui.Pe vârful muntelui Titano străjuiește falnic și semeț  cetatea construită în secolul al XI-lea.Cu vedere spre oraşul San Marino oferă  o imagine emblematică a acestei micro-ţări.Cetatea cu cele trei turnuri din San Marino, situat pe cele trei vârfuri ale muntelui Monte Titano. sunt reprezentate pe steagul naţional San Marino, dar și pe stema țării.Când am ajuns în vârf am putut vedea peisajul cu adevarat spectaculos, din zona turnurilor se poate admira o superbă panoramă a regiunii Emilia Romagna şi a Mării Adriatice
         Evadarea de pe plajele Adriaticii a fost benefică, am putut simți din nou răcoarea dimineții de vară și am admirat mândria san-marinezilor care pe un vârf de munte au creeat un stat, care trăiește din turism, din comerțul cu pielărie, parfumuri fără taxe și multe alte lucruri mărunte.La noi de ce nu se poate?




San Marino
San Marino
San Marino
San Marino
San Marino
San Marino

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog