miercuri, 28 martie 2012

Mașini de epocă la Prater în Viena


         Automobilul a devenit principalul mijloc de transport individual al omului modern,iar istoria sa născută odată cu primul automobil realizat de inginerul german Karl Benz a creat o adevărată isterie mondială.Modele diverse au fascinat lumea, mărci celebre au luptat pentru existență, falimente spectaculoase au marcat istoria de 150 de ani al automobilului.
         Pentru că nu am ajuns încă la un muzeu al automobilului, așa cum găsim la Mulhouse Torino sau Bruxeless, m-am mulțumit cu vizita unui mini muzeu în aer liber la parcul de distracții Prater din Viena, unde am întâlnit câteva modele de epocă ale unor mărci celebre.
         Modelele futuriste din ziua de azi nu pot înlocui eleganța și naivitatea primelor modele care au marcat definitiv istoria auto, dar ne asigură un transfer rapid dintr-o zonă în alta și facilitează rezolvarea rapidă a problemelor cotidiene.
         Automobilul nu mai este de mult un mijloc de locomoție, el reprezintă un mod de viață, dar combustibilul consumat ne va ajunge oare să potolim setea motoarelor tot mai puternice și mai rapide?Sau bicicleta va fi salvarea marilor orașe de la moarte prin sufocare?
         La Prater, Viena, am întâlnit o mică părticică din istoria auto a omenirii, lumea din jurul nostru a fost fascinată și curioasă, a uitat pentru căteva ore că se află într-un parc de distracții și a admirat bijuteriile auto retro dint-o lume nu așa demult apusă.


Viena
Viena
Viena
Viena
Viena
Viena
Viena
Viena
Viena
Viena

Viena
Viena
Viena

Viena

Viena

sâmbătă, 10 martie 2012

Canakkale, Turcia, a doua poartă de intrare în Asia


Dacă principala poartă de intrare din Europa în Asia o reprezintă Istambulul, cu siguranță a doua poartă asiatică din Turcia o reprezintă orașul Çanakkale.Asemeni Istambulului este un oraș așezat pe două continente, legătura dintre cele două continente realizându-se printr-o linie de feribot peste strâmtoarea Dardanele ce  leagă sudul Mării Egee cu nordul Mării Marmara.
Orașul Çanakkale este un oraș port turistic de tranzit către zona asiatică a Turciei, acolo unde sunt amplasate cele mai importante stațiuni turistice.Zona asiatică este mai dezvoltată și mult mai animată decât zona europeană, localitatea fiind plină de hoteluri cu oferte foarte diverse și pentru toate buzunarele.
Europenii care traversează Turcia spre sud către stațiunile Kusadasi, Bodrun sau Marmaris poposesc la Çanakkale pentru o noapte după care continuă spre sud periplul asiatic.Așa am procedat și noi fiind plăcut surprinși de ospitalitatea turcească.
Cel mai important loc de vizitat este Troia, aflată la 25 de kilometri de  Çanakkale , unde se văd ruinele cetații descoperite de germanul Heinrich Schliemann în 1870 și o copie a celebrului cal troian.Situl arheologic nu este la fel de impresionant ca cel de la Efes de lângă Kusadasi.
După o noapte odihnitoare petrecută la porțile Asiei este bine ca de dimineață să pornești la drum pe malul Mării Egee, te așteaptă o lume nouă necunoscută nouă europenilor, dar surprinzătoare.Următorul popas a fost la Izmir, al treilea oraș ca mărime al treilea oraș ca mărime al Turciei situat în vatra cetății grecești Simina.
Traversând cu autoturismul Turcia europeană și asiatică am înțeles de ce imperul otoman a fost atât de puternic, iar noi românii atât de firavi în istoria lumii.

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

Turkey

        

Faceți căutări pe acest blog